|
Organizacje Podzakładowe
|
|
Humor dnia
|
|
|
Aktualności
Autor: Wiesław Królikowski Data: 2008-03-04
|
Trawestacja tabeli Dyrektora Generalnego
|
"Przyszłość"
Wzrost wynagrodzenia na początku 2008 r.
+800 zł
Wzrost wynagrodzenia w 2008 r spełniający postulaty Związków Zawodowych (pracowników).
Korzyści:
- Zatrzymanie eksodusu pracowników z wysokimi kwalifikacjami branżowymi w poszukiwaniu pracodawcy zapewniającego płacę dającą spokojny byt
- Napływ młodej energicznej kadry
- Brak trudności etatowych, zwiększone możliwości przerobowe - wpadki "święta 2007" przejdą do historii
- Wzrost jakości usług
- Umocnienie marki Poczta Polska
- Poczta Polska trudnym rywalem po uwolnieniu rynku pocztowego
Straty :
Uwolnienie rynku pocztowego - stała i wysoko wyspecjalizowana kadra gwarantuje w dłuższej perspektywie sukces jakości nad niską ceną usługi .
Firmy pocztowe pozbawione tej cechy mogą liczyć jedynie na obsługę niszy biznesowej jaką nie są w stanie wypełnić liderzy jakości co spycha je do roli "karłów pocztowych" .
"Balansowanie na linie"
Wzrost płac na początku 2008 r
+400 zł
Wariant hipotetyczny
Korzyści :
- Czasowe zatrzymanie tylko tych najwierniejszych poczcie pracowników
- Utrzymanie jakości na obecnym poziomie
- Wolniejsze tempo rosnącego niezadowolenia pracowników poczty
- Mniejszy wydatek płacowy pracodawcy
Straty :
- Wzrost wydatków na płace
- Utrzymujące się wakaty
- Zwiększająca się absencja wśród pracowników , przeciążenia z tytułu wakatów
- Osłabienie marki Poczta Polska
"Na samo dno"
Wzrost wynagrodzenia w 2008 r
+200 zł oraz premia jednorazowa 400 zł - oferta pracodawcy
Korzyści:
- Mniejszy wydatek płacowy pracodawcy
Straty :
- Pogłębiający się kryzys etatowy
- Odczuwalny brak obsługi rejonów (listonosze)
- Zamykanie kolejnych placówek z powodu braku obsady
- Załamanie jakości i dostępności usług pocztowych
- Głębokie niezadowolenie pracowników - "jaka płaca taka praca"
- W chwili uwolnienia rynku pocztowego trudna sytuacja kadrowa uniemożliwi skuteczne konkurowanie
- Utrata marki na rynku usług pocztowych
Przeczytaj uważnie zaglądając głęboko w siebie . Porównaj to co czytasz z tym co przeżywasz w naszej firmie . Zdecyduj prawda czy fałsz i wyraź to głośno.
|
|
|
Karta Rabatowa Orlen |
|
|