Zarząd Poczty Polskiej S.A. poinformował organizacje związkowe, że zgodnie z Uchwałą Zarządu z dnia 16 lipca 2013 roku w sprawie ustalenia funduszu wynagrodzeń osobowych dla jednostek organizacyjnych Poczty Polskiej S.A. i rezerw Spółki, zostały wydzielone w ramach planowanego funduszu dodatkowe środki na zwiększenie funduszu premiowego. Jednak uruchomienie tych środków uwarunkowane zostało osiągnięciem przez Spółkę planowanego w rachunku narastającym wyniku finansowego brutto, ujętego w planie rzeczowo-finansowym na 2013 rok, uwzględniającego dodatkowe środki na zwiększenie funduszu premiowego, na poziomie co najmniej 95 %.
Z informacji przekazanej przez Biuro Rachunkowości Zarządczej i Płynności Finansowej wynika, że zakładany poziom nie został wykonany. W związku z powyższym, informuje dalej w piśmie Zarząd PP S.A., nie ma podstaw do uruchomienia dodatkowych środków na wypłatę premii za 3 kwartały 2013 roku, których wypłata miała nastąpić do 10 listopada 2013 roku.
Jednocześnie poinformował organizacje związkowe, że nieuruchomione środki na wypłatę premii do 10 listopada 2013 roku zasilają pulę środków na wypłatę premii do 10 lutego 2014 roku, których wypłata zostanie zrealizowana w przypadku spełnienia kryteriów warunkujących jej uruchomienie.